Neden iyi donmuş pizza bulmak zor?

FreeDoom

New member
Minneapolis girişimcisi Rose Totino’nun bunu Amerikalı müşterilere tanıttığı 1962’den beri, donmuş pizza okul sonrası bir atıştırmalık, akşam yemeğine giden en hızlı yol, gece yarısı son çare oldu.

Ancak son beş yılda donmuş pizza tamamen başka bir şey haline geldi: bir mutfak sanatı parçası, İtalya’nın otantik bir tadı, Bushwick, Brooklyn’deki Roberta’s ve Los Angeles ve Dallas’taki Pizzana gibi canlı pizzacılarla bir bağlantı.

IRI ve diğer pazar araştırma şirketlerine göre, pandemi sırasında donmuş gıda satışları fırladı ve Talia di Napoli ve Table 87 gibi birinci sınıf, kitlesel pazar markalarını destekledi ve en geleneksel pizzacıları bile donmuş reyona doğru itti.

Pizzanın zorluğu, her bir öğeyi aynı anda zirveye kadar pişirmektir. Denkleme buz ve nakliye eklendiğinde daha da karmaşık hale geliyor. Taze mozzarella topaklanır, domatesler kurur, kabuklar lapa gibi olur.


Yeni dondurma teknolojisi ve ekspres nakliyeye uygun fiyatlı erişim, donduruculara daha fazla seçenek sığdırmayı mümkün kıldı. Ancak Nestlé veya Rich’s gibi endüstri devlerinin donmuş gıda fabrikalarından gelmiyorlar. Odun veya kömürle pişirilen bu yeni kekler elle çekilir ve organik ve İtalyan malzemeleriyle yapılır.

Tombstone Roadhouse Loaded Double Down Deluxe Pizza’nın zenginliğinden yoksun oldukları şey, sadelik ve kalite ile telafi ediyorlar. Bir Starbucks Frappuccino ve bir duble espresso gibi, üreticiler her biri için bir zaman ve yer olduğunu söylüyor.


Chris Bianco, Phoenix’teki Pizzeria Bianco’nun şefi ve sahibi, pandemiye kadar paket servisi veya teslimat hizmeti bile sunmadı. Artık kekleri donduruyor ve doğrudan restoranından çevrimiçi teslimat hizmeti Goldbelly aracılığıyla gönderiyor. Yenilenebilir tahıllardan, organik mozzarella peyniri ve organik domatesten yapılan unu kullanan, kötü şöhretli bir saflıkçı olan Bay Bianco, “Hayatta kalmak, değişim için ilginç bir motivasyon kaynağıdır” dedi.

Dondurulmuş turtaları için “Farklı bir hızda oynanan pizza” dedi. “Hız, konfor ve lezzet için tasarlanmış daha iyi şeyler yiyebileceğimizi düşünüyorum.”


Manhattan’daki Una Pizza Napoletana’nın kurucusu Anthony Mangieri, sektördeki 30 yılı boyunca servis ettiği her top pizza hamurunu kendisinin yaptığını söyledi. Ancak 2017’de yeni bir arayışa girdi: standartlarına uygun – odun ateşinde pişirilen, yavaş kabaran, tamamen doğal ve tamamen İtalyan malzemelerle yapılmış – ancak neredeyse tamamen otomatik olarak yapılan donmuş bir pizza yaratmak.

Amerika Birleşik Devletleri’nde, DiGiorno ve Red Baron gibi şirketler tarafından hamur yumuşatıcılar, katkı maddeleri ve işlenmiş peynir ile dondurulmak üzere endüstriyel olarak yapılmış turtalar geliştirilmektedir. Kabuklar şeker ve yağ ile yağlanır, hamur kısmen kızartılır ve fırında pişirilmek üzere sos ve peynir çiğ olarak uygulanır.

Bay Mangieri gibi fırıncılar için bu, pizzanın temel doğasını tamamen göz ardı ediyor: hamurun yavaş, doğal kabarması ve malzemeleri kaynaştırmak ve kabuğu yakmak için bir fırının yüksek ısısı.

Bay Mangieri sonunda kuzey İtalya’da, Genio Della Pizza adı altında sattığı donmuş turtalarını yapmak için odun ateşinde çalışan fırınları olan bir fabrika buldu. Ancak fabrika yöneticileri, onun katı kurallarına ve bitkileri birbirine yapıştıran yapışkan hamura içerlediler. Bölgenin gururu Ferrari’nin genel merkezinin yakınlarda olduğunu bilen bir Formula 1 hayranı olan Bay Mangieri, pizza üreticisinden pizzasını yeni nesil bir Ferrari motoru olarak kabul etmesini istedi.

“Daha iyi olmak için çabalamıyorsak, neden sabahları kalkıyoruz?” dedi.


Hızlı dondurma, özellikle işlenmemiş içeriklerden yapılan ürünlerde tadı, aromayı ve dokuyu korumak için çok önemlidir. Bir zamanlar fabrikalarla sınırlı olan şok soğutma teknolojisi artık çok daha küçük bir ayak izine sahip ve anne ve pop pizza zincirleri tarafından nispeten uygun fiyatlarla mevcut.

Pandemi, Körfez Bölgesi’ndeki beş popüler Pizzeria Delfina restoranını geçici olarak kapatırken, işletme sahipleri Craig ve Annie Stoll, donmuş pizza için internetten sipariş almaya, turtaları kendileri yapıp dondurmaya ve kaldırım kenarındaki teslimat noktalarına bir kamyon dolusu Igloo soğutucu göndermeye başladı. Bayan Stoll, işi kurtaranın, 15.000$’a satın aldıkları şok dondurucu olduğunu söyledi.


Artık doğrudan veya Goldbelly aracılığıyla ülkenin en iyi pizzacılarından bazılarından donmuş pizza sipariş etmek mümkün.

Ancak ucuza gelmiyor: Son zamanlarda yapılan bir kör pizza tadımında dört Haberler Food and Cooking çalışanının favorisi olan Pizzeria Delfina’dan üç dondurulmuş margherita turtası, Goldbelly nakliye dahil 104.95 dolara mal oldu. Pizzeria Bianco’dan dört kek 129,95 dolar veya yaklaşık 32,50 dolar. (Aynı pizza, orijinal Phoenix pizza lokantasında 20 dolar ve geçen yıl açılan Los Angeles yerinde 24 dolar.)

Ancak özellikle market dondurucuları için yapılan pizzalar daha rekabetçi fiyatlara sahip. Tablo 87, Roberta’s, Talia di Napoli ve Genio Della Pizza, 14 inçlik bir pizza için yaklaşık 11 $ ücret alıyor ve bu teorik olarak üç kişi için yeterli, ancak ikisi gerçekçi ve biri tamamen mümkün görünüyor.


Bay Mangieri, Genio Della Pizza pizzalarını İtalya’da yapmanın fiyatı düşük tuttuğunu çünkü buffalo mozzarella ve konserve erik domatesleri gibi ağır malzemelerin toplu olarak bulunabileceğini ve Amerika Birleşik Devletleri’ne seyahat etmek zorunda olmadığını söyledi.

Risk sermayesi fonu New Fare aracılığıyla küçük gıda şirketlerine danışmanlık yapan ve yatırım yapan Elly Truesdell, 10 yıl önce Whole Foods Market’te yeni ürünler direktörüydü.

Birinci sınıf dondurulmuş ürünler, DiGiorno gibi geleneksel muadillerinden daha pahalı olmaya devam etse de, bir restorana gitmekten daha ucuza aşçı merkezli bir deneyim sunduklarını söyledi.


Bayan Truesdell, Roberta’s ve Table 87 ulusal pazara girdiklerinde, görsel çekicilik, restoran mirası ve ham maddeler pizzalarını rakiplerinden o kadar farklı kıldı ki, alışveriş yapanlar ürünleri ilgi çekici buldu, dedi Bayan Truesdell.

Bununla birlikte, donmuş pizzanın tüm noktası ana akım haline geliyor. Pizza, süpermarket dondurucularında dondurma hariç diğer tüm ürünlerden daha fazla yer kaplar ve bu alana yeni bir ürün sokmak zordur.

Bir nokta kazanmanın bir yolu, kendinizi rekabette farklı kılmaktır. Brooklyn’de uzun süredir restoran işletmecisi olan Tom Cucco, çok özel bir hayalle yola çıktı: parça parça kömür ateşinde pizza satan bir pizzacı açmak. (Sadece sipariş üzerine bütün turta yapan Totonno’s ve John’s of Bleecker Street gibi eski usul New York pizzacıları ünlüdür.) 2012’de Brooklyn’de Table 87’yi açtı ve margherita’sı için bir takipçi kazandı.


Oğlu Robert, babası dışında kimsenin ayrı ayrı paketlenmiş donmuş dilimleri satmanın iyi bir fikir olduğunu düşündüğünü söyledi. Shark Tank şovundaki adımından kaynaklanan bir anlaşma nihayetinde başarısız olsa da, diskler yükseldi ve şimdi Walmart, Wegmans ve Whole Foods’ta satılıyor – kıskanılacak bir perakende üçlüsü.

Pek çok üretici, pandeminin taleplerine ek olarak, Goldbelly’nin kurucusu Joe Ariel’in donmuş pizza satma ve gönderme konusundaki son engelleri aştığı için teşekkür ediyor. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yaklaşık 1.000 gıda şirketinin siparişlerini ve sevkiyatını yöneten şirket, lojistik ve paketleme bilimi ekiplerinin üyelerini her satıcıyı en iyi dondurma uygulamaları konusunda güncellemeye gönderiyor.

Pizza, 12 Şubat Super Bowl’un yardımı olmadan bile sitedeki en hızlı büyüyen segment. Çekilişe bağlı olarak, Philadelphia’daki Corropolese’den dondurulmuş domatesli turtalar veya St. Louis zinciri Imo’s’tan pizzalar muhtemelen baskın olacak.


Bay Ariel, “İnsanlar evlerinin tadına doyacak,” dedi. “Elbette Billy Joel’i Garden’da görmek bir deneyim ama sen Spotify dinlemiyorsun.”
 
Üst