Çin’in kozmetik ürünlerine yönelik ithalat kısıtlamaları Avrupa’da dirençle karşılandı

FreeDoom

New member
Çin’in kasvetli ekonomisinde bir iş sektörü hızla gelişiyor: kozmetik.

Pandemi sırasında neredeyse üç yıl süren maske zorunluluğuna ve sık sık sokağa çıkma yasağına katlanan birçok Çinli tüketici, evler gibi pahalı satın almalara karşı temkinli davranarak artık ruj, parfüm, nemlendirici ve diğer kişisel bakım ürünlerine para harcıyor.

Ancak Çin’e büyük yatırım yapan Fransa, Japonya, Güney Kore ve ABD’den kozmetik şirketleri bu etkinliğin çoğunu kaçırıyor.

Çin’in kozmetik şirketleri hızla büyürken, ülkenin salgın sırasında yabancı üreticilere uyguladığı düzenlemeler nedeniyle kozmetik ithalatı düşüyor.

Çin’in Batı ile yarı iletkenler konusundaki ticari anlaşmazlıkları ulusal güvenlik ve teknolojik yenilikler etrafında dönerken, kozmetik konusundaki anlaşmazlıklar öncelikle parayla ilgili.


Fransa maliye bakanı Bruno Le Maire, “Yer fıstığından bahsetmiyorum” dedi. “Birçok Fransız şirketi için Çin, toplam satışlarının yüzde 30 ila 35’ini temsil ediyor.”

ABD Ticaret Bakanı Gina M. Raimondo, geçen ay Çin’e yaptığı ziyarette, ABD’nin kişisel bakım ürünleri ihracatını genişletmek istediğini söyledi. Bayan Raimondo, “Kimse sağlık ve güzellik yardımlarının ulusal güvenliğimizi tehlikeye attığını iddia edemez” dedi.


Çin’in 2021’de uygulamaya koyduğu kurallara göre şirketler, ürünlerindeki her bileşeni ve kullanılan tam miktarları açıklamak zorunda. Tüm içerik tedarikçilerinin adreslerinin yanı sıra malzemelerin bir araya getirildiği konumu da Çin veri tabanına yüklemelisiniz. Yabancı şirketler bu ayrıntıların açıklanmasının ucuz Çinli üreticilerin ürünlerini kopyalamasına olanak verebileceğinden korkuyor.

Çin’in en tartışmalı düzenlemeleri arasında, saç boyası ve güneş kremi gibi pek çok ürünün Çinli tüketicilere satılmadan önce canlı hayvanlar üzerinde test edilmesi gerektiği yer alıyor. Bu uygulama, birçok küresel kozmetik şirketinin durdurduğu bir uygulama.


Bir endüstri derneği olan Cosmetics Europe’un teknik düzenleme işleri müdürü Gerald Renner, “Zorlayıcı olan sadece gereksinimler değil, aynı zamanda işlerin yapılması gereken zaman çizelgeleridir; bunlar gerçekçi olmayacak kadar kısadır” dedi.

LVMH veya L’Oréal gibi büyük şirketler, mevzuat gerekliliklerini karşılayacak kaynaklara sahiptir. Ancak bazı küçük tedarikçiler, gereksinimleri karşılamanın daha az zaman alıcı ve maliyetli bir yolu bulunana kadar Çin’e satışları durduruyor.

Fransız hükümeti liderliğindeki Avrupa Birliği ve aralarında ABD ve Japonya’nın da bulunduğu 11 kozmetik ihracatçısı ülke, bu yıl Çin’i gerekliliklerin çoğunu kaldırmaya çağırıyor. Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, Nisan ayında ülkeye yaptığı ziyarette konuyu Çinli liderlerle görüşmüştü. Bay Le Maire, temmuz ayında Pekin’i ziyaret ettiğinde, kaygıların Çinli mevkidaşlarıyla “görüşmelerin merkezinde” yer aldığını söyleyerek konuyu bir kez daha vurguladı.

Bay Le Maire, kendisinin ve Çin Başbakan Yardımcısı He Lifeng’in bu yılın sonlarında Paris’te karşılanacak ortak standartlar oluşturmak için bir çalışma grubu kurmaya karar verdiklerini söyledi. Ancak görüşmelerin anlaşmazlığı çözeceğine dair bir garanti yok.

Çin, Amerika Birleşik Devletleri’nden sonra dünyanın en büyük ikinci güzellik pazarıdır. Ancak uzun süre yabancı şirketlerin orada iş yapması zordu.


Onlarca yıldır Çin, çoğu kozmetik ürünü için, hatta güvenli olduğu kanıtlanmış ve diğer markalar tarafından satılanlar için bile hayvanlar üzerinde test yapılmasını zorunlu kıldı. Markalar ya ürünlerini Çin’de sessizce hayvanlar üzerinde test etti ya da ithal etmekten kaçındı.


Çin, on yıl önce birçok Çin yapımı ürün için ve 2021’de sağlık iddiası içermeyen ithal kozmetikler için hayvanlar üzerinde test zorunluluğunu kaldırmıştı.

Ancak Çin, saç boyası veya cilt rengi açıcıların yanı sıra güneş koruyucu veya terlemeyi önleyici ürünler içeren “özel kozmetikler” için hâlâ hayvanlar üzerinde test yapılmasını zorunlu kılıyor. PETA Asya’nın kıdemli başkan yardımcısı Jason Baker’a göre, bu hayvan testleri, hayvanları bir test maddesini yutmaya veya solumaya zorlamayı veya deriye veya gözlere uygulamayı içeriyor. Tavşanlar, kobaylar ve fareler en yaygın olarak kullanılır.

Bir savunuculuk grubu olan Cruelty Free International’ın genel müdürü Michelle Thew, yılda yaklaşık 20 milyon hayvanla Çin’in çeşitli amaçlarla test ve araştırmalarda hayvanları kullanan ülkeler listesinin başında geldiğini, Japonya ve ABD’nin ise onu çok takip ettiğini ekledi. arkasında.


Uluslararası güzellik ve kişisel bakım endüstrisi, hem yerli hem de yabancı üreticiler için Çin’de satılan ürünlerde hayvanlar üzerinde yapılan testlerin azaltılması yönündeki çabaları destekliyor. Dove ve Vaseline üreten ve cilt bakım markası Dermalogica’nın sahibi olan Unilever, ithal kozmetik ürünlerinde hayvanlar üzerinde test yapılması ihtiyacını kademeli olarak ortadan kaldırmak için bilim insanları ve Çinli yetkililerle birlikte çalıştığını söyledi.

Unilever Güvenlik ve Çevre Güvenliği Merkezi direktörü Carl Westmoreland, “Hayvan testlerinden kağıt bazlı risk değerlendirmelerine geçiş şüphesiz olumlu” dedi. “Daha fazla evrak işi olabilir, ancak bunu ileriye doğru atılmış büyük bir adım olarak görüyoruz.”

Çin hükümetinin düzenleyici kurumu Ulusal Tıbbi Ürünler İdaresi, 8 Ağustos’ta fakslanan soru listesine yanıt vermedi. Dışişleri Bakanlığı konuyla ilgilenmeyi reddetti.

Son istatistikler, Çin’deki yabancı kozmetik şirketlerinin pazar payını yerli rakiplerine ne kadar çabuk kaptırdığını gösteriyor. Çin’de kozmetik perakende satışları, yılın ilk yarısında 2022’nin ilk yarısına göre yüzde 8,7 arttı. Ancak genel ithalat yüzde 13,7 düştü.


Artan satışlar ile düşen ithalatlar arasındaki fark, çoğu Çinli şirketlere ait olan Çin’deki fabrikaların kazançlarını yansıtıyor. Hangzhou merkezli Proya Cosmetics, bu yılın ilk yarısında satışlarında geçen yıla göre yüzde 35 artış bildirdi.


Hong Kong’lu bir komisyonculuk ve yatırım şirketi olan CLSA’nın Çinli kozmetik analisti Chris Gao, “Yerli markaların kabulü artıyor” dedi.

LVMH ve L’Oréal, Çin’deki satışlarında büyüme gördüklerini söylerken, her ikisi de ithalatın daralmasıyla ilgili yorum yapmaktan kaçındı.

Çin’in gümrük verileri, Fransa’dan Çin’e geçen yıl 5,4 milyar dolara ulaşan kozmetik, banyo malzemeleri ve parfüm ithalatının bu yılın ilk yarısında yıllık yüzde 6,2 düştüğünü gösteriyor. Güney Kore ve ABD’den yapılan kozmetik ithalatı sırasıyla yüzde 22,2 ve yüzde 19,8 düştü.

Yetkililerin Hainan gümrüksüz satış merkezindeki tüccarlara uyguladığı baskı, La Prairie ve Shiseido gibi uluslararası oyuncuların güzellik ürünleri satışlarını da etkiledi. Düzenleme bürokrasisi bir yana, bazı yabancı şirketler Çin’de zaten birikmiş ürün stokları olduğundan daha az ithalat yapıyor olabilir.


Çin’deki gümrüksüz satış mağazaları raflarını doldururken, yerel güzellik markalarının popülaritesi artıyor. Bir pazar araştırma şirketi olan Euromonitor International’ın verilerine göre, Çin doğumlu güzellik markaları son üç yılda önemli ölçüde büyüyerek ilk 10 marka arasında cilt bakımı ve makyaj alanındaki perakende satışların yüzde 27’sini oluşturdu.

Ve Çin’in bir pazar olarak büyümeye devam etmesi bekleniyor. Danışmanlık firması McKinsey, 2027 yılına kadar Çin’in küresel kozmetik perakende satışlarının yaklaşık altıda birini oluşturacağını tahmin ediyor.

Li Du araştırmaya katkıda bulunmuştur.
 
Üst